جرثقیل ها! می توانید تصور کنید که چنین تجهیزات سنگینی برای انجام کارهای مختلف بلند کردن و جابجایی مواد چقدر مفید خواهد بود. بر اساس موقعیت جرثقیل، این ماشین آلات سنگین را می توان به عنوان جرثقیل سوار بر کامیون و جرثقیل لودر کامیون تشخیص داد. جرثقیل های سوار بر کامیون برای بارگیری و تخلیه تجهیزات بزرگ و بارهای سنگین در عرشه کامیون مناسب تر است. سایر صنایع مطلوب برای جرثقیل های سوار بر کامیون، ساخت و ساز، جابجایی بار، تعمیر و نگهداری خطوط برق و غیره است. در این مقاله از وب سایت کیان تاور ما به بررسی این سوال می پردازیم که دلایل خالی کردن جک در جرثقیلها چیست ؟ اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با جرثقیل ها و مدل های مختلف آن ها دارید می توانید با متخصصان کیان تاور در ارتباط باشید.
بازرسی جرثقیل های مختلف و بررسی دلایل خالی کردن جک
جرثقیل ها مدل های مختلفی دارند. هر کدام از آن ها کاربرد های خاص خود را خواهند داشت. از این رو لازم است تا بررسی های دوره ای از این وسیله انجام شود. بررسی هایی که از جرثقیل ها صورت می گیرد باعث می شود تا امنیت این وسیله و در عین حال امنیت افرادی که با آن کار می کنند روز به روز بیشتر شود. در این بازرسی ها که به صورت دوره ای صورت می گیرد موارد مختلفی بررسی می شوند. هر کدام از این مورد ها اهمیت خاص خود را دارند. افراد متخصص در این زمینه برای بررسی و انجام این چک لیست مهم اقدام می کنند. یکی از مواردی که در جرثقیل ها مورد بررسی قرار می گیرد در ارتباط با جک جرثقیل می باشد. این مطلب خصوصا برای جرثقیل ها یا بالابر های هیدرولیکی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
برای نصب و پیاده سازی تاور کرین با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین سرویس نگهداری سالانه تاور کرین و همچنین ماهانه آن را از ما بخواهید.
به دلیل اهمیت جک ما در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که دلایل خالی کردن جک در جرثقیلها چیست ؟ دقت کنید که برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با انواع جرثقیل ها و بازرسی های دوره ای مربوط به آن ها می توانید با متخصصان کیان تاور در ارتباط باشید.
تعمیر تاور کرین در کیان تاور انجام میشود.
منظور از خالی کردن جک جرثقیل ها چه می باشد؟
قبل از این که به سوال اصلی خود پاسخ دهیم و در ارتباط با دلایل خالی کردن جک در جرثقیل ها اطلاعات کسب کنیم، باید این مفهوم را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع می خواهیم بدانیم منظور از خالی کردن جک چیست؟ این امر خصوصل در انواع جرثقیل هیدرولیک ممکن است اتفاق بیفتد. یکی از مشکلات عمده در هر نوع جرثقیل یا سازه های هیدرولیکی تخلیه جرثقیل جک است. تخلیه جرثقیل جک به این معنی است که جک هیدرولیک در صورت عدم صدور فرمان با فشار بازخورد عقب نشینی کند و در جای خود باقی نمی ماند.
اما سوالی که پیش می آید این است که منظور از فشار بازخورد چیست؟ منظور از فشار بازخورد فشار ناشی از چگالی حجم زیاد در حالت عمودی یا افقی می باشد. این مسئله است که منجر به خالی کردن جک در جرثقیل ها می شود. اما باید دید که در سیستم های هیدرولیک شرایط به چه صورتی می باشد؟ این موارد را در بخش بعدی مقاله بررسی می کنیم.
در صورت نیاز در مورد اورهال تاور کرین در قسمت مشخص شده مطالعه نمایید.
سیستم های هیدرولیک و استاندارد های مربوط به آن
قبل از این که به بررسی دلایل خالی کردن جک در جرثقیل ها بپردازیم، کمی در ارتباط با سیستم های هیدرولیک توضیح می دهیم. این کار به فهم بیشتر بخش اصلی سوال کمک زیادی خواهد کرد. در سیستم های هیدرولیک برخی از استانداردها نیاز به طراح برای استفاده از برخی از قطعات خودرو برای حفظ سطح ایمنی خواهند داشت. یکی از این استانداردها استفاده از بازخورد تحت عملگرهای سوپاپ یک طرفه است.
این بدان معناست که در هر سیستمی که فشار منفی از جلوی سازه اعمال می شود برای ایمنی و هیچ استهلاک نباید دریچه های یک طرفه برای جلوگیری از فشار برگشتی باشد. همچنین روی تمام جک ها و جرثقیل ها سوپاپ وجود دارد و اعمال فشار برگشتی به جلوگیری از تخلیه کمک می کند، اما اگر جک فقط با شیرهای یک طرفه شارژ شود چه اتفاقی می افتد؟ این خود به تنهایی می تواند یکی از اصلی ترین علت های خالی کردن جک در انواع جرثقیل ها باشد. ما مهم ترین موارد را در ادامه بررسی می کنیم.
دلایل خالی کردن جک در جرثقیلها چیست
با توجه به اصل کاری جرثقیل ها خصوصا در نوع هیدرولیک در این بخش به سوال اصلی خود پاسخ می دهیم. ما در بخش قبل در ارتباط با شیرهای یک طرفه صحبت کردیم. اما اگر علت خرابی است، چگونه قطعه دیگر آن تشخیص داده می شود؟ در یک جک دوطرفه شرایط به صورتی است که باید به دقت آن را بررسی نمود. از یک طرف (فشار) مجهز به سوپاپ است.از این رو دو عامل ممکن است باعث تخلیه جرثقیل جک شود.
- اول: سوپاپ شکسته جریان روغن را برگرداند.
- نقص دوم و نشت روغن از بسته های پیستون و سیلندر فشار عقب را آب بندی می کند.
هیچ تفاوتی در این دو مورد در زمان خالی کردن جک در جرثقیل ها وجود ندارد. اما چگونه می توان آن را بررسی کرد؟ بدیهی است که در صورت خرابی سوپاپ روغن مجرای ورودی باید بازگردانده شود. مقدار جک دیپ حتی بیشتر از میزان جریان روغن است. برای اینکه جک را در موقعیت باز قرار دهید، شیلنگ ورودی سوپاپ را باز کنید. اگر سوپاپ ورودی نشت کرده بود. مطمئن شوید که سوپاپ خراب است.
اما در برخی موارد به نظر می رسد که فشار خالی است. در این موارد لازم است تا زیر بوم نیز بررسی شود. در این حالت باید از زاویه ۴۵ درجه برای سفت کردن استفاده شود. در نهایت باید قلاب ها را متصل کنید. سپس باید شیلنگ ورودی را باز کرده و آن را در مخزن یا ضرف قرار دهید. زیرا ممکن است در حالت فرمان روغن نداشته باشد. جک تحت فشار به حالت عادی باز می گردد. شما حتی می توانید کوچکترین نشتی را حس کنید. اگر هیچ نشتی روغن از سوپاپ ها جک تخلیه نشده است، شرایط عادی شده است.
اجاره تاور کرین در کیان تاور انجام میشود. همچنین خرید تاور کرین دست دوم در سایت ما موجود است.
اینورتر کردن تاور کرین خود را به ما بسپارید.
سخن آخر
در این مقاله از کیان تاور ما در ارتباط با دلایل خالی کردن جک در جرثقیل ها صحبت کردیم. در این راستا بهتر است که به آزمایش های ایمنی توجه کنید. بدون داشتن تجربه کافی هرگز سعی نکنید سیستم های بدون فشار را دستکاری کنید. زیرا می تواند حتی تهدید کننده زندگی شما باشد. در این مسیر بهترین کار کمک از متخصصان حرفه ای کیان تاور است.
در صورتی که تصمیم به خرید تاور کرین داشتید میتوانید در خصوص اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید.