ژنراتورها، وسایلی هستند که در صورت عدم دسترسی به برق از شبکه محلی، برق را تامین می کنند. آن ها اغلب برای تامین برق پشتیبان به تاسیسات، مشاغل یا خانه ها در هنگام قطع برق استفاده می شوند، اما می توانند به عنوان منبع اصلی برق در مناطقی که شبکه برق محلی در دسترس نیست یا دسترسی به آن دشوار است مانند عملیات معدن و یا حتی کشاورزی نیز مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، با دانش در مورد هر قسمت از ژنراتور، می توانید برای زمانی که ژنراتور در حین استفاده خراب می شود، آمادگی بیشتری داشته باشید. در ادامه این مقاله می خواهیم به موتور ژنراتور و اجزای تشکیل دهنده آن بپردازیم.
برای خرید دیزل ژنراتور با کارشناسان کیان تاور تماس حاصل فرمایید.
اجزای تشکیل دهنده موتور ژنراتور
بیایید با قسمت های مختلف ژنراتور و عملکرد آن ها آشنا شویم تا یک ایده کلی از اجزای سازنده ژنراتور به دست آوریم. در زیر به لیستی از قطعات ژنراتورها اشاره خواهیم کرد:
موتور
هر ماشینی حاوی یک موتور است که به طور کلی منبع سوخت را به انرژی قابل استفاده تبدیل می کند و به آن اجازه می دهد حرکت کند یا عملکرد مکانیکی خود را انجام دهد. به همین دلیل، گاهی اوقات موتورها را محرک اصلی ماشین می نامند. در یک ژنراتور، موتور از منبع سوخت خود (بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی، پروپان، بیودیزل، آب، گاز فاضلاب یا هیدروژن) برای ایجاد انرژی مکانیکی استفاده می کند که ژنراتور آن را به برق تبدیل می کند.
هدف طراحی هر موتور ژنراتور، ایجاد حداکثر جریان الکتریکی با کارکردن بر روی یک سوخت خاص یا سایر منابع قدرت است. برخی از موتورهای رایج در طراحی ژنراتورها عبارتند از موتورهای رفت و برگشتی، موتورهای بخار، موتورهای توربین و میکروتوربین ها.
سیستم سوخت
ژنراتورهایی که با سوخت کار می کنند، سیستمی دارند که سوخت مناسب را ذخیره و به موتور پمپ می کند. این مخزن، سوخت کافی برای تامین انرژی یک ژنراتور را برای تعداد معادل ساعت ذخیره می کند. لوله، سوخت باک را به موتور متصل می کند و لوله برگشت، موتور را برای برگشت سوخت به باک سوخت آماده می کند. پمپ بنزین، سوخت را از باک از طریق لوله سوخت به موتور منتقل می کند.
فیلتر بنزین، هر گونه زباله را از سوخت قبل از تحویل به موتور فیلتر می کند. انژکتور سوخت، سوخت را تمیز کرده و مستقیما به محفظه احتراق موتور، تزریق می کند.
برای دریافت خدمات نصب و پیاده سازی تاور کرین با کارشناسان کیان تاور تماس حاصل فرمایید.
تنظیم کننده ولتاژ
در اینجا، ما پیچیده ترین بخش ژنراتور را داریم. تنظیم کننده ولتاژ برای تنظیم ولتاژ خروجی عمل می کند. تنظیم کننده ولتاژ به عبارت ساده، تضمین می کند که ژنراتور، برق را با ولتاژ ثابت تولید کند. بدون این قسمت، نوسانات زیادی را می بینید که بستگی به سرعت کار موتور دارد.
دینام
دینام اساسا مؤلفه ایی است که مسئول تولید توان خروجی است. در اینجا، می بینیم که مفهوم القای الکترومغناطیسی وارد عمل می شود. دینام از بسیاری از اجزای پیچیده تشکیل شده است، اما یکی از مهم ترین جنبه های آن، قسمت گردنده است. این محوری است که توسط انرژی مکانیکی تامین شده توسط موتور با چندین آهنربای دائمی ثابت در اطراف آن می چرخد. با انجام این کار، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود.
برای دریافت خدمات تعمیر آسانسور کارگاهی با کارشناسان کیان تاور تماس حاصل فرمایید.
سیستم خنک کننده
یک سیستم خنک کننده برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ژنراتور شما کار می کند. یک مایع خنک کننده در ژنراتور آزاد می شود که با تمام انرژی گرمایی اضافی تولید شده توسط موتور و دینام مقابله می کند. سپس مایع خنک کننده، گرما را از طریق مبدل حرارتی می گیرد و آن را در خارج از ژنراتور آزاد می کند.
سیستم اگزوز
سیستم اگزوز، گازهای داغ تولید شده از احتراق را جمع آوری کرده و آن ها را به اتمسفر هدایت می کند. علاوه بر این، به کاهش نویز ناشی از جریان پر سرعت این گازها نیز کمک می کند. سیستم ورودی هوا همراه با سیستم اگزوز در موتورهای توربوشارژ کار می کند تا هوای تازه را از طریق فیلترها به سیلندرها بکشاند.
سیستم روغن کاری
این قسمت از ژنراتور به موتور متصل می شود. این قسمت، روغن را از طریق موتور پمپ می کند تا اثرات تماس فلز با فلز را که باعث ایجاد اصطکاک لغزشی می شود را به حداقل برساند و مقدار زیادی گرمای تولید شده را برای دستیابی به عملکرد صاف و افزایش طول عمر قطعات داخلی موتور، جذب کند. از نظر عملکردی، وظیفه اصلی سیستم روغن کاری، تامین روغن تمیز تحت فشار مورد نیاز و گردش آن در داخل موتور است.
برای مشاوره خرید دیزل ژنراتور با کارشناسان کیان تاور تماس حاصل فرمایید.
باتری
باتری یک وسیله ذخیره سازی انرژی است که توسط شارژرهای باتری تامین می شود. این قسمت، انرژی را با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی شیمیایی و سپس به انرژی الکتریکی ذخیره می کند. باتری، نیرو را برای راه اندازی موتور به موتور میل لنگ ارائه می دهد. زمانی که بار الکتریکی موتور از سیستم شارژ بیشتر شود، نیروی اضافی لازم را تامین می کند.
کنترل پنل
این قسمت، جایی است که ژنراتور کنترل و راه اندازی می شود. در یک ژنراتور استارت الکتریکی، مجموعه کاملی از کنترلها را خواهید یافت که به شما امکان میدهند کارهای مختلف انجام دهید یا ارقام خاصی را بررسی کنید. این می تواند شامل هر چیزی از دکمه استارت و سوئیچ فرکانس گرفته تا نشانگر سوخت موتور، نشانگر دمای مایع خنک کننده و موارد دیگر باشد.
قاب مونتاژ اصلی
هر ژنراتور باید به نحوی مهار شود و این همان چیزی است که قاب مونتاژ اصلی است. این قاب، ژنراتور را در خود جای داده است و تمام قسمت های مختلف روی آن ساخته شده است. ژنراتورها معمولا در یک قاب محافظ قرار می گیرند که برای جلوگیری از آسیب و ضد آب هستند.
برای اجاره دیزل ژنراتور با کارشناسان کیان تاور تماس حاصل فرمایید.
سخن آخر:
ژنراتورها، وسایلی هستند که در صورت عدم دسترسی به برق از شبکه محلی، برق را تامین می کنند.
با دانش در مورد هر قسمت از ژنراتور، می توانید برای زمانی که ژنراتور در حین استفاده خراب می شود، آمادگی بیشتری داشته باشید.
برخی از اجزای تشکیل دهنده ژنراتور شامل موارد زیر است: موتور، سیستم سوخت، تنظیم کننده ولتاژ، دینام، سیستم خنک کننده، سیستم اگزوز، سیستم روغن کاری، باتری، کنترل پنل و قاب مونتاژ اصلی.
پیچیده ترین بخش ژنراتور، تنظیم کننده ولتاژ است. تنظیم کننده ولتاژ برای تنظیم ولتاژ خروجی عمل می کند. تنظیم کننده ولتاژ به عبارت ساده، تضمین می کند که ژنراتور برق را با ولتاژ ثابت تولید کند.
منبع: